Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni,
siellä minä olen heidän keskellään. Mt. 18:20
Etusivu
Raamattupiiri.fi
Ilosanomapiirin ystävät ry
Mailis Janatuinen
English
☰
×
Navigointi
Etusivu
English
Raamattupiiri.fi
Ilosanomapiirin ystävät ry
Mailis Janatuinen
Yleistä
Mikä on ilosanomapiiri?
Kokemuksia
Kansainvälisesti
Historiaa
IP-kysymyksiä
Aloitusopas
Kohtaamisia
Matteus
Markus
Luukas
Johannes
Kysymyksiä saarnatekstehin
Muut Raamatun kirjat
IP erityisryhmille ym.
Varhaisnuorille
Rippisraamis
Ruokisraamis
Selkoraamis
Sairaanhoitajille
Jeesus kohtaa kärsivän
Teemasarjat
Pelkkä teksti
9. 2500 leipää ja 10000 kalaa (Mark. 6:30–44)
Jeesusta kuuntelemassa olleet ihmiset, olivat olleet pitkän aikaa ilman ruokaa. Miltä ihmisestä tuntuu, kun hän ei ehdi syödä?
Jeesuksen lopettaessa puheensa oli jo myöhä. Miltä opetuslapsista tuntui tuolla hetkellä?
Pojalla oli viisi leipää ja kaksi kalaa. Paljonko tuon verran ruokaa maksaa nykyään?
Paljonko maksaisi nykyään 5000 ihmisen ruuat?
Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Antakaa
te
heille ruokaa”. Miksi Jeesus sanoi näin?
Opetuslapset tarvitsivat paljon rohkeutta, Jeesuksen käskyn täyttämiseen. Mistä opetuslapset saivat paljon rohkeutta?
Jeesus teki pojan eväistä moninkertaiset. Miten Jeesus voi suurentaa sinun lahjasi?
© www.ilosanomapiiri.fi