9. 2500 leipää ja 10000 kalaa (Mark. 6:30–44)

  1. Jeesusta kuuntelemassa olleet ihmiset, olivat olleet pitkän aikaa ilman ruokaa. Miltä ihmisestä tuntuu, kun hän ei ehdi syödä?
  2. Jeesuksen lopettaessa puheensa oli jo myöhä. Miltä opetuslapsista tuntui tuolla hetkellä?
  3. Pojalla oli viisi leipää ja kaksi kalaa. Paljonko tuon verran ruokaa maksaa nykyään?
  4. Paljonko maksaisi nykyään 5000 ihmisen ruuat?
  5. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Antakaa te heille ruokaa”. Miksi Jeesus sanoi näin?
  6. Opetuslapset tarvitsivat paljon rohkeutta, Jeesuksen käskyn täyttämiseen. Mistä opetuslapset saivat paljon rohkeutta?
  7. Jeesus teki pojan eväistä moninkertaiset. Miten Jeesus voi suurentaa sinun lahjasi?

© www.ilosanomapiiri.fi