www.ilosanomapiiri.fi    

20. Ruumiin ylösnousemuksen kieltäjät (Mark. 12:18–27)

  1. Saddukeukset esittivät Jeesukselle vaikean kysymyksen. Mitä saddukeukset ajattelivat Jeesuksen vastaavan kysymykseen?
  2. Saddukeukset eivät uskoneet ruumiin ylösnousemukseen. Millainen on saddukeusten Jumala-usko, kun he eivät uskoneet ruumiin ylösnousemukseen?
  3. Saddukeukset olivat menneet harhaan oikeasta opista. Miten saddukeukset olivat menneet harhaan oikeasta opista?
  4. Jeesus perusteli saddukeuksille uskonsa ruumiin ylösnousemukseen. Miten Jeesus perusteli saddukeuksille uskonsa ruumiin ylösnousemukseen?
  5. Raamattu ei kerro yhdestäkään saddukeuksesta, josta olisi tullut Jeesuksen seuraaja. Miksi saddukeuksista ei tullut Jeesuksen seuraajia?
  6. Miten tämä raamatunkohta voi lohduttaa kuolemaa pelkäävää ihmistä?
  7. Saddukeukset olivat Jeesuksen elinaikana omasta mielestään uskonnollista valiojoukkoa. Mikä ryhmittymä sinun mielestäsi on nykyään kuin saddukeukset?

© www.ilosanomapiiri.fi