www.ilosanomapiiri.fi    

4. Jeesus tyynnyttää myrskyn (Mark. 4:35–41)

  1. Jeesus sanoi illalla opetuslapsilleen:” Nyt lähdemme vastarannalle”. Miltä tuntuu lähteä purjehtimaan pimeässä?
  2. Jeesus nukkui veneessä, vaikka oli kova myrsky. Miten Jeesus pystyi nukkumaan veneessä?
  3. Opetuslapset herättivät Jeesuksen. Miksi opetuslapset pelkäsivät, vaikka Jeesus oli heidän kanssaan?
  4. Jeesus nukkui veneessä, kun opetuslapset olivat hukkumassa. Onko sinusta tuntunut joskus, että Jeesus ei kuuntele sinun rukouksiasi vaan nukkuu?
  5. Jeesus nuhteli tuulta ja myrsky loppui. Miksi opetuslapset ihmettelivät sitä, että Jeesus pystyi lopettamaan myrskyn?
  6. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Eikö teillä vieläkään ole uskoa”. Miltä sinusta tuntuisi, jos Jeesus sanoisi sinulle nämä samat sanat?
  7. Jeesus lopetti myrskyn, vaikka opetuslapsilla ei ollutkaan uskoa siihen, että Jeesus voi tehdä niin. Miksi Jeesus auttaa myös heitä, jotka eivät usko häneen?

© www.ilosanomapiiri.fi