Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni,
siellä minä olen heidän keskellään. Mt. 18:20
Etusivu
Raamattupiiri.fi
Ilosanomapiirin ystävät ry
Mailis Janatuinen
English
☰
×
Navigointi
Etusivu
English
Raamattupiiri.fi
Ilosanomapiirin ystävät ry
Mailis Janatuinen
Yleistä
Mikä on ilosanomapiiri?
Kokemuksia
Kansainvälisesti
Historiaa
IP-kysymyksiä
Aloitusopas
Kohtaamisia
Matteus
Markus
Luukas
Johannes
Kysymyksiä saarnatekstehin
Muut Raamatun kirjat
IP erityisryhmille ym.
Varhaisnuorille
Rippisraamis
Ruokisraamis
Selkoraamis
Sairaanhoitajille
Jeesus kohtaa kärsivän
Teemasarjat
Pelkkä teksti
3. Saako sapattina parantaa? (Mark. 3:1–6)
Synagogassa oli mies, jolla oli surkastunut käsi. Miten miehen kuivettunut käsi vaikutti hänen elämäänsä?
Miksi mies ei pyytänyt apua Jeesukselta?
Mitä fariseukset ajattelivat kätensä menettäneestä miehestä?
Raamatussa puhutaan harvoin Jeesuksen vihasta. Miksi Jeesus oli tässä kertomuksessa sekä vihainen että murheellinen?
Mies joutui ottamaan uskonaskeleen ojentaessaan kätensä. Millaista uskonaskelta Jeesus odottaa sinulta tänään?
Mikä fariseusten uskossa Jumalaan oli ongelmana?
Jeesus paransi miehen, vaikka se oli hänelle itselle vaaraksi. Miksi Jeesus paransi miehen?
© www.ilosanomapiiri.fi