www.ilosanomapiiri.fi    

2. Jeesus parantaa halvaantuneen (Mark. 2:1–12)

  1. Jeesuksen opetusta oli kuuntelemassa paljon ihmisiä, kaikki eivät mahtuneet sisälle taloon. Miltä Jeesuksesta tuntui, kun todella moni ihminen halusi kuulla hänen opetustaan?
  2. Jeesuksen luo tuotiin halvaantunut mies. Miten halvaantuminen vaikuttaa ihmisen jokapäiväiseen elämään?
  3. Halvaantuneen miehen kantajat purkivat osan katosta, jotta mies saatiin Jeesuksen luo. Onko sinulla niin hyviä ystäviä, jotka purkaisivat osan katosta, jotta sinä pääsisit jonnekin taloon sisään?
  4. Jeesus antaa halvaantuneelle miehelle hänen syntinsä anteeksi. Mitä syntejä halvaantunut ihminen voi tehdä?
  5. Jeesus antoi ensin halvaantuneen synnit anteeksi ja vasta sen jälkeen paransi miehen. Miltä miehestä tuntui, kun Jeesus antoi ensin hänen syntinsä anteeksi ja vasta sen jälkeen paransi hänet?
  6. Lainopettajat eivät uskoneet, että Jeesus voi antaa syntejä anteeksi. Miksi lainopettajat eivät uskoneet, että Jeesus voi antaa ihmisten synnit anteeksi?
  7. Jeesus kysyi ihmisiltä: ”Kumpi on helpompaa, sanoa halvaantuneelle: ´Sinun syntisi annetaan anteeksi´ vai sanoa: ´Nouse, ota vuoteesi ja kävele´?”. Mitä sinä vastaat tähän Jeesuksen kysymykseen?

© www.ilosanomapiiri.fi