18. Sokean kerjäläisen uskontunnustus (Mark. 10:46–52)
- Sokea mies elätti itsensä kerjäämällä. Miltä sinusta tuntuisi jos sinun pitäisi kerjätä?
- Tämä mies oli varmaan istunut kauan tien vieressä. Mitä tämä mies oli oppinut sinä aikana kun oli istunut siinä tien vieressä?
- Bartimaios oli kuullut puhuttavan Jeesuksesta ja hän varmasti tiesi, että Jeesus käy usein Jerusalemissa. Miksi Bartimaios ei mennyt tapaamaan Jeesusta Jerusalemiin?
- Bartimaios huusi: ”Daavidin poika”. Mistä Bartimaios tiesi Jeesuksen olevan Daavidin poika?
- Useat ihmiset käskivät Bartimaioksen olla hiljaa. Miksi muut ihmiset käskivät Bartimaioksen olla hiljaa?
- Jeesus pyysi opetuslapsiaan kutsumaan Bartimaioksen luokseen. Miltä Bartimaioksesta tuntui kun Jeesus kutsui hänet luokseen?
- Bartimaios lähti seuraamaan Jeesusta Jerusalemiin. Miksi Bartimaios lähti seuraamaan Jeesusta?