22. Jeesus voidellaan Betaniassa (Mark. 14:1–9)
- Tekstissä nainen voitelee Jeesuksen ennen Jeesuksen kuolemaa. Minkä lahjan sinä haluaisit antaa ystävällesi, joka on pian kuolemassa?
- Nainen kaatoi Jeesuksen päälle koko pullon öljyä. Miksi nainen kaatoi kaiken öljyn Jeesuksen päälle?
- Naisen käyttämä öljy oli todella kallista. Mitä muut paikalla olleet ihmiset ajattelivat naisesta, kun hän käytti kallista öljyä?
- Jeesus sanoi naiselle: ”Antakaa naisen olla”. Miltä naisesta tuntui, kun Jeesus puolusti häntä?
- Jeesus sanoi, että tämän naisen teko tullaan muistamaan kaikkialla maailmassa. Miksi Jeesus sanoi, että tämä nainen tullaan muistamaan kaikkialla maailmassa?
- Jeesus sanoi, että tämän naisen teko tullaan muistamaan. Minkä tekosi sinä haluaisit muiden ihmisten muistavan kuolemasi jälkeen?
- Tämä nainen antoi Jeesukselle lahjaksi voitelun kalliilla öljyllä. Minkä lahjan sinä haluat antaa Jeesukselle?